KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Achsschubausgleich

Swedish translation: axialtryckutjämning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Achsschubausgleich
Swedish translation:axialtryckutjämning
Entered by: Staffan Wiman

16:46 Feb 13, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering / Pumpar
German term or phrase: Achsschubausgleich
Damit war der Achsschubausgleich innerhalb der Pumpe nicht mehr gewährleistet.
Kan det vara tryckstötutjämning eller något sådant ?
Staffan Wiman
Sweden
axialtryckutjämning
Explanation:
Det finns något som heter axialtryck och axialtryckutjämning (axial thrust compensation). Kan det vara något sådant?
Selected response from:

Gull-Britt Orsén
Grading comment
Tack för hjälpen!
Jag måste erkänna att jag är fruktansvärt osäker på det här. Axialschub verkar nog vara något oönskat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Reglering av tryckkraftenxxxLilian S-K
1axialtryckutjämningGull-Britt Orsén


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Reglering av tryckkraften


Explanation:
Tyskt lexikon Anser att tillägga "reaktion" i tryckkraften skulle göra meningen mer svårförståelig.

xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 11

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
axialtryckutjämning


Explanation:
Det finns något som heter axialtryck och axialtryckutjämning (axial thrust compensation). Kan det vara något sådant?

Gull-Britt Orsén
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack för hjälpen!
Jag måste erkänna att jag är fruktansvärt osäker på det här. Axialschub verkar nog vara något oönskat.