KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Etagenkühler

Swedish translation: våningskylare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Etagenkühler
Swedish translation:våningskylare
Entered by: Staffan Wiman

07:54 Feb 15, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering / Pump
German term or phrase: Etagenkühler
Jag tror att det är en kylanläggning uppbyggd i flera våningar snarare än en kyl som kyler en hel våning
"...wobei die zu kühlenden Produkte nacheinander alle Bänder durchlaufen (Etagenkühler)." (ej min text)
Våningskyl, etagekyl etc ger inga träffar.
Staffan Wiman
Sweden
våningskylare
Explanation:
eller möjligen etagekylare, har dock inget belägg för termförslaget
term: våningspress
avrådd term: etagepress
definition: press med ett eller flera rörliga pressbord placerade mellan de fast inmonterade pressborden varigenom pressen erhåller minst två arbetsöppningar i vilka formar eller lamineringspaket kan placeras

en term: multiplaten press
en synonym: multi-daylight press
multiple unit press
fr term: presse à plateaux multiples f
fr synonym: presse à étages f
fr synonym: presse multiple f
de term: Etagenpresse f
de synonym: Mehrfachetagenpresse f
de synonym: Mehretagenplattenpresse f

Källa: TNC 84: Plast- och gummiteknisk ordlista (1986)
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen.
Vi får väl uppfinna ordet eftersom det inte tycks finnas!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2etappkylarexxxLilian S-K
1våningskylareReino Havbrandt


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
våningskylare


Explanation:
eller möjligen etagekylare, har dock inget belägg för termförslaget
term: våningspress
avrådd term: etagepress
definition: press med ett eller flera rörliga pressbord placerade mellan de fast inmonterade pressborden varigenom pressen erhåller minst två arbetsöppningar i vilka formar eller lamineringspaket kan placeras

en term: multiplaten press
en synonym: multi-daylight press
multiple unit press
fr term: presse à plateaux multiples f
fr synonym: presse à étages f
fr synonym: presse multiple f
de term: Etagenpresse f
de synonym: Mehrfachetagenpresse f
de synonym: Mehretagenplattenpresse f

Källa: TNC 84: Plast- och gummiteknisk ordlista (1986)

Example sentence(s):
  • Recreational vehicle multi-level cooler

    Reference: http://www.freepatentsonline.com/4213309.html
Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 403
Grading comment
Tack för hjälpen.
Vi får väl uppfinna ordet eftersom det inte tycks finnas!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
etappkylare


Explanation:
kylning etappvis

Example sentence(s):
  • Termalbad möjliggör etappkylning och bainit-härdning.

    Reference: http://www.bodycote.se/Broschyrer/Vacothermversion2.pdf
xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 11