KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Stahlwasserbau

Swedish translation: stålkonstruktion i/för vatten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Stahlwasserbau
Swedish translation:stålkonstruktion i/för vatten
Entered by: Eva Gustavsson

12:09 Apr 2, 2008
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Stahlwasserbau
Spritzgießmaschinen, Stahlwasserbau, Schiffshydraulik, Walzwerke, Pressen, Manipulatoren.

har inte mer sammanhang än att en komponent passar för dessa tillämpningar
Eva Gustavsson
stålkonstruktion i vatten
Explanation:
säger i alla fall IATE.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack allihopa!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2stålkonstruktion i vatten
Erik Hansson
3 -1Vattenteknik (eng: water engineering)
Ieva Englund


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
stålkonstruktion i vatten


Explanation:
säger i alla fall IATE.

Erik Hansson
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 308
Grading comment
Tack allihopa!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  asptech: Jag skulle nog säga "stålkonstruktioner till vattenbyggnader", för det är inte helt nödvändigt att konstruktionen som sådan står i vatten. http://de.wikipedia.org/wiki/Stahlwasserbau
5 hrs
  -> Tack!

agree  Mario Marcolin: stålkonstruktion/stålteknik *för* vatten
2 days3 hrs
  -> Tack, Mario!

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Vattenteknik (eng: water engineering)


Explanation:
my suggestion

Ieva Englund
Sweden
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Erik Hansson: Vattenteknik är ett tämligen svävande begrepp, oklart om det omfattar stålkonstruktioner. IATE kallar detta för "steel construction for hydraulic engineering" vilket är ganska långt från ditt förslag.
25 mins