KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Schälbewegung

Swedish translation: förskjutningsrörelse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schälbewegung
Swedish translation:förskjutningsrörelse
Entered by: Erik Hansson

08:48 Mar 8, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Schälbewegung
Maskinell tvättbehandling (appretering).
Denna rörelse ska uppfattas som en störning, eller åtminstone ej avsedd. Definieras enl. följande:

"Zwei Elemente bewegen sich dicht nebeneinander auf parallelen Bahnen, je Bahn genau ein Element. Weisen die Element unterschiedliche Geschwindigkeiten auf, entsteht eine Schälbewegung, besonders bei gegensinnigen Geschwindigkeiten."
Erik Hansson
Germany
förskjutning
Explanation:
... uppstår en förskjutning ...
Selected response from:

Holger Gremminger
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4förskjutning
Holger Gremminger
4skuvningsrörelse; skuvrörelse
Sven Petersson


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Schälbewegung
skuvningsrörelse; skuvrörelse


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 228

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerker Thorell: Men det stavas nog skjuv
3 mins
  -> OOPS! Du har helt rätt; det stavas med "j".

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Schälbewegung
förskjutning


Explanation:
... uppstår en förskjutning ...

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tack!