KudoZ home » German to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

herausgefahrener Zustand

Swedish translation: utkört läge


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:herausgefahrener Zustand
Swedish translation:utkört läge
Entered by: Andreas Miehling

12:27 Aug 9, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Maschinen
German term or phrase: herausgefahrener Zustand
Im Sinne von: Der Roboterarm darf nur im *herausgefahrenen Zustand* gewartet werden.
Andreas Miehling
Sweden
utkört läge
Explanation:
kan det också vara, beror väl på ramens rörelsechema
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Utkört läge passar bättre. Tack Reino.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4utfällt läge
Mats Wiman
4 +1utkört lägeReino Havbrandt


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
utfällt läge


Explanation:
Service på robotarmen får endast ske med armen i utfällt läge

Mats Wiman
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 155

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson
27 mins

agree  Lennart Helgesson
33 mins

agree  Sven Petersson
53 mins

agree  Horst2
19 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
utkört läge


Explanation:
kan det också vara, beror väl på ramens rörelsechema

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 403
Grading comment
Utkört läge passar bättre. Tack Reino.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: skulle jag också välja
4 hrs