KudoZ home » German to Swedish » Media / Multimedia

Standlösung

Swedish translation: stativ


12:15 Feb 18, 2006
German to Swedish translations [PRO]
Media / Multimedia / TV
German term or phrase: Standlösung
Eine besondere Standlösung macht die Ausnahmestellung dieses Modells klar.

Det handlar om en flatscreen TV - se bild. Termin återkommer senare i meningen 'HD-LCD-TV-Standlösung'

http://www.smartson.se/test/tv/loewe-spheros-r37-masterpiece...
cologne
Germany
Swedish translation:stativ
Explanation:
är ju ett slags stående konstruktion
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
det blev bara stativ, det passar b'st
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stativ
Mario Marcolin
1stående konstruktion
Erik Hansson


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Standlösung
stående konstruktion


Explanation:
är helt enkelt en gissning. Jag har stött på det tidigare i andra sammanhang med bl.a. högtalare, dvs. stående på golv (Standlösung) eller hängande på vägg (Wandlösung).

Erik Hansson
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Standlösung
stativ


Explanation:
är ju ett slags stående konstruktion

Mario Marcolin
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
det blev bara stativ, det passar b'st