KudoZ home » German to Swedish » Medical

Scheuerdesinfektion

Swedish translation: intensivdesinfektion


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Scheuerdesinfektion
Swedish translation:intensivdesinfektion
Entered by: Erik Hansson

14:03 Nov 6, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Medical / desinfektionsmetod
German term or phrase: Scheuerdesinfektion
Nästa fråga: I texten jämförs denna typ av desinfektion med Sprühdesinfektion (spray) och Wischdesinfektion (avtorkning). Scheuern uppfattar jag i första linje som skrubbning - men i detta sammanhang?
Erik Hansson
Germany
skrubbning med desinficierande medel
Explanation:
menar att medlet används tillsammans med mekanisk rengöring, also intensiv kontakt
Selected response from:

Horst2
Grading comment
Tack! Jag kallar det för intensivdesinfektion.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skurdesinfektion
Holger Gremminger
4skrubbning med desinficierande medelHorst2


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skrubbning med desinficierande medel


Explanation:
menar att medlet används tillsammans med mekanisk rengöring, also intensiv kontakt

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 192
Grading comment
Tack! Jag kallar det för intensivdesinfektion.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skurdesinfektion


Explanation:
kanske?

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438