KudoZ home » German to Swedish » Other

Raucherbereich

Swedish translation: rökområde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Raucherbereich
Swedish translation:rökområde
Entered by: Erik Hansson

12:55 May 9, 2002
German to Swedish translations [PRO]
German term or phrase: Raucherbereich
Plats eller rum på järnvägsstation där rökning är tillåten. Jag tycker inte att "rökruta" täcker in allting.
Erik Hansson
Germany
röksektion/rökzon/rökområde
Explanation:
några alternativ

Eva :)
Selected response from:

Eva Palm
Grading comment
Tack!
Är inte så lätt när jag själv inte är i behov av sådana zoner ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2röksektion/rökzon/rökområde
Eva Palm
4rökavdelning
tauvon


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
röksektion/rökzon/rökområde


Explanation:
några alternativ

Eva :)

Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 83
Grading comment
Tack!
Är inte så lätt när jag själv inte är i behov av sådana zoner ;-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bengt Sandström
1 hr

agree  xxxEBT
4 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rökavdelning


Explanation:
Det är/var ju vanligt med rökfri avdelning eller zon, så nu när trenden är omvänd borde man väl lämpligen instifta rökavdelningar eller rökzoner.

tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 138