KudoZ home » German to Swedish » Other

In veränderlichen Gewichtsanteilen

Swedish translation: varierande viktproportioner


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:veränderliche Gewichtsanteile
Swedish translation:varierande viktproportioner
Entered by: Erik Hansson

19:53 May 18, 2003
German to Swedish translations [PRO]
/ livsmedel
German term or phrase: In veränderlichen Gewichtsanteilen
Livsmedelsbegrepp. Står på förpackning med torkad frukt etc. Ska informera att viktandelarna för torkade äppelbitar, aprikos etc. kan förändras sinsemellan.
Erik Hansson
Germany
varierande viktproportioner
Explanation:
Om vikten måste vara med. Annars kanske "varierande proportioner" räcker. Fast aprikoserna är förstås tyngre än äpplena i torkad form.
Selected response from:

nasholm
Grading comment
Tack till er tre för bra förslag.
Viktproportioner låter mycket rimligt, eftersom det rör sig om viktfördelningen mellan de olika fruktslagen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5varierande viktproportionernasholm
4, varierande vikt
Mats Wiman
3varierande viktsandelReino Havbrandt


Discussion entries: 1





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
varierande viktsandel


Explanation:
tror jag på

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
, varierande vikt


Explanation:
tror jag det brukar stå


    Personal experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
varierande viktproportioner


Explanation:
Om vikten måste vara med. Annars kanske "varierande proportioner" räcker. Fast aprikoserna är förstås tyngre än äpplena i torkad form.

nasholm
PRO pts in pair: 27
Grading comment
Tack till er tre för bra förslag.
Viktproportioner låter mycket rimligt, eftersom det rör sig om viktfördelningen mellan de olika fruktslagen.