KudoZ home » German to Swedish » Other

kooperativen und kompetiven Einstellungen

Swedish translation: samarbets- och konkurransinställningar


07:02 Jan 26, 2004
German to Swedish translations [PRO]
German term or phrase: kooperativen und kompetiven Einstellungen
Ur artikel om konflikthantering och dess teorier. "Die Hauptmerkmale der zweiten Eskalationsstufe sind z.B gemischte Motive der Parteien und labiles Gleichgewicht zwischen kooperativen und kompetiven Einstellungen". Jag fattar vad som menas men saknar ett bra svenskt uttryck. Behöver tips!
jenjen
Swedish translation:samarbets- och konkurransinställningar
Explanation:
alternativ: ....tävlings-
Selected response from:

Horst2
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gruppsamhörighet och tävlingsinstinktnasholm
2se nedancologne
1samarbets- och konkurransinställningarHorst2


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
samarbets- och konkurransinställningar


Explanation:
alternativ: ....tävlings-

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 192

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  cologne: konkurrEns
12 mins
  -> tack, tänkte enbart att starta diskussionen om det med mitt förslag

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
se nedan


Explanation:
man kanske kan skippa inställning och endast säga lagkänlsa/ tävlingskänsla

Det star still just nu, nagon annan kanske kommer med bättre förslag

cologne
Germany
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 130

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
gruppsamhörighet och tävlingsinstinkt


Explanation:
Så kan man hoppa över inställningarna.

nasholm
PRO pts in pair: 27