KudoZ home » German to Swedish » Other

Wartungsprodukt

Swedish translation: underhållsprodukt


18:12 Aug 9, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Other
German term or phrase: Wartungsprodukt
säger vi underhållsprodukt? Eller skulle det möjligen kunna vara rengöringsmedel? Har tyvärr inte mer sammanhang

Achtung: Die für dieses Wartungsprodukt verwendeten Lappen sind selbstentzündend. Sie müssen deshalb in verschlossenen Behältern/Dosen aufbewahrt oder unmittelbar nach Gebrauch verbrannt werden.
cologne
Germany
Swedish translation:underhållsprodukt
Explanation:
är väl inte fel (se länk nedan).
Jag skulle inte vilja drista mig till att kalla detta för rengöringsmedel, för visst hade tysken då sagt "Reinigungsmittel" el.dyl.?
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2underhållsprodukt
Erik Hansson
4rengöringsmedelReino Havbrandt


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
underhållsprodukt


Explanation:
är väl inte fel (se länk nedan).
Jag skulle inte vilja drista mig till att kalla detta för rengöringsmedel, för visst hade tysken då sagt "Reinigungsmittel" el.dyl.?


    Reference: http://www.nch.se/se/pdf/ncpblad/REBOUND.pdf
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 56
Grading comment
Tack

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Horst2: låter logiskt, måste finnas en anledning att kalla det så här på tyska
13 hrs
  -> Tack, Horst!

agree  Andreas Miehling: Vi tyskar använder oss ofta av komplicerade ord för enkla saker :-)
14 hrs
  -> Tack! Allt enligt mottot "Warum einfach, wenn es auch kompliziert geht?" ;-)

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rengöringsmedel


Explanation:
låter det som, ur sammanhanget. Ett exempel på underhållningsprodukt ör Bingo-Lotto.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erik Hansson: underhållsprodukt är icke underhållningsprodukt...
10 hrs