KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Beeinträchtigung der Maschine oder anderer Sachwerte

Swedish translation: negativ inverkan på maskinen eller andra sakvärden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Beeinträchtigung der Maschine oder anderer Sachwerte
Swedish translation:negativ inverkan på maskinen eller andra sakvärden
Entered by: Mats Wiman

09:07 Mar 13, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Beeinträchtigung der Maschine oder anderer Sachwerte
This machine is the greatest thing since sliced bread, but:

Dennoch können bei ihrer Verwendung Beeinträchtigung der Maschine oder anderer Sachwerte entstehen.

Hur säger man det på "advokatspråk"?
Sven Petersson
Sweden
negativ inverkan på maskinen eller andra sakvärden
Explanation:
Trots detta kan vid användningen viss negativ inverkan på maskinen eller andra sakvärden uppstå.

Norstedts tysk-svenska ordbok
Beeinträchtigung -en f negativ inverkan, inkräktande, hämmande; försämring, sänkning, minskning
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Användning kan dock ge en negativ inverkan på maskinen och andra realvärden.
tauvon
4negativ inverkan på maskinen eller andra sakvärden
Mats Wiman


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
negativ inverkan på maskinen eller andra sakvärden


Explanation:
Trots detta kan vid användningen viss negativ inverkan på maskinen eller andra sakvärden uppstå.

Norstedts tysk-svenska ordbok
Beeinträchtigung -en f negativ inverkan, inkräktande, hämmande; försämring, sänkning, minskning



    Norstedts Skribent+Duden-Oxford+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Användning kan dock ge en negativ inverkan på maskinen och andra realvärden.


Explanation:
Tja, det är ju lite vagt, men faktiskt vad som står. Trist med en maskin som inte kan användas :-)
Är väl en sådan där brasklapp som alltid ska med?

tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 138