KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Meßtaster

Swedish translation: mätspets


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Meßtaster
Swedish translation:mätspets
Entered by: Klas Törnquist

13:41 Mar 13, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Meßtaster
Menyrubriker i datorprogram: Meßtaster vor, Meßtaster zurück
Hans Näslund
Sweden
mätspets
Explanation:
...eller t ex "prob" beroende på hur den är konstruerad.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mätspets
Klas Törnquist
3mätsensor
Erik Hansson


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mätsensor


Explanation:
Komponent som känner av rörelser en maskin. Är givetvis beroende på kontext i detta fall. Kan även kallas transmitter.


    Egen erf
    Reference: http://www.fagerberg.no/pdf-portal/www.pentronic.se/svensk/k...
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mätspets


Explanation:
...eller t ex "prob" beroende på hur den är konstruerad.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390