KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Spanneinrichtung

Swedish translation: Spännanordning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Spanneinrichtung
Swedish translation:Spännanordning
Entered by: Hans Näslund

20:40 Mar 13, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Spanneinrichtung
No contect - only this:
ALARM SPANNEINRICHTUNG 1 - Time out ÖFFNEN SPANNEINRICHTUNG 1
SMA 00048 ALARM SPANNEINRICHTUNG 1 - Time out SCHLIESSEN SPANNEINRICHTUNG 1
Hans Näslund
Sweden
Spännanordning
Explanation:
Lite mer allmänt än "Spännfjäderanordning". Man vet ej om anordningen bedrivs med en fjäder.
Selected response from:

Holger Gremminger
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Spännanordning
Holger Gremminger
4spännfjäderanordning
Mats Wiman


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spännfjäderanordning


Explanation:
verkar vara tänkbart.
Vid fel utlöser fjädern ett larm...

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Spännanordning


Explanation:
Lite mer allmänt än "Spännfjäderanordning". Man vet ej om anordningen bedrivs med en fjäder.

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438