KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Leerpalettenmagazin

Swedish translation: tompallmagasin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Leerpalettenmagazin
Swedish translation:tompallmagasin
Entered by: tauvon

11:43 Mar 18, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Leerpalettenmagazin
empty-pallet magazine
tauvon
Sweden
tompallmagasin
Explanation:
Palette = normalt pall (oftast meas EURO-pall, Europa-pall 120 * 80 cm)

palett (med ett l) av stål används vid programmerad tillverkningslinje och är då det underlag på vilket arbetsstycket är monterat

Palletering brukar dock handla om att lasta på träpall
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Det gäller nog tompallar (för flaskor) så det låter väl bra.
Tack!
ET
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tompallmagasin
Mats Wiman
4magasin för tomma palletter
Holger Gremminger


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
magasin för tomma palletter


Explanation:
Låter förnuftigt

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson
2 mins

disagree  Mats Wiman: se mitt inlägg. Dessutom paletter med ett l.
16 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tompallmagasin


Explanation:
Palette = normalt pall (oftast meas EURO-pall, Europa-pall 120 * 80 cm)

palett (med ett l) av stål används vid programmerad tillverkningslinje och är då det underlag på vilket arbetsstycket är monterat

Palletering brukar dock handla om att lasta på träpall


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143
Grading comment
Det gäller nog tompallar (för flaskor) så det låter väl bra.
Tack!
ET