KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Auslaufen

Swedish translation: löpa ut, köra slut


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:auslaufen
Swedish translation:löpa ut, köra slut
Entered by: Mats Wiman

19:41 Mar 21, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Auslaufen
Handlar om en procedur som en maskin ska genomgå innan den får slås av för dagen.
Engelska Powering Down.
I databranschen säger man ju Nertagning, går det att använda om en slipmaskin?
På förhand tack
L-E
larserik
Sweden
köras slut
Explanation:
maskinen körs till stillestånd
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4köras slut
Mats Wiman
3varva ner
Erik Hansson


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
köras slut


Explanation:
maskinen körs till stillestånd


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
varva ner


Explanation:
En vild gissning:
Låt slipmaskinen varva ner/ned.


    Egen erfarenhet
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674