KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Freifahren

Swedish translation: frikörning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Freifahren
Swedish translation:frikörning
Entered by: Erik Hansson

16:37 Mar 23, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Freifahren
Användarhandbok för datorprogram för styrning av byggmaskin:

Kabinenoffset links X: Verfahrweg zum Freifahren nach der Bearbeitung, wenn nach links freigefahren wird. Dies erlaubt ein leichteres Entladen der Maschine.
Hans Näslund
Sweden
frikörning
Explanation:
Mer en kvalificerad gissning...
Lite mer kontext hade nog varit till hjälp - vad är det som "frikörs"?
Kanske ett slags bearbetningsverktyg?
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4förflyttning
Holger Gremminger
3frikörning
Erik Hansson


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
frikörning


Explanation:
Mer en kvalificerad gissning...
Lite mer kontext hade nog varit till hjälp - vad är det som "frikörs"?
Kanske ett slags bearbetningsverktyg?


    Egen erfarenhet
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
förflyttning


Explanation:
Verkar vara som om manöverhytten kan flyttas åt vänster så att man lättare kan komma åt och lasta av det bearbetade materialet.

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438