KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Rollenkörper

Swedish translation: Rullstomme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rollenkörper
Swedish translation:Rullstomme
Entered by: Eva Palm

10:28 Mar 25, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Rollenkörper
Artikellista för en transportör
Tyvärr har jag inte mycket mer kontext att ge
Eva Palm
Rullstomme
Explanation:
Det verkar vara huvuddelen av en rulle som består av flera delar (stomme, kullager, gummibeläggning, osv ...)
Selected response from:

Holger Gremminger
Grading comment
Tack!
(även för förklaringen)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Rullstomme
Holger Gremminger
4rulle
Erik Hansson


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rulle


Explanation:
Lite av en chansning, just för att sammanhanget saknas.
Efterledet "-körper" innebär att det är en stomme, dvs. en massiv rulle.
Används ofta vid utkast av färdiga detaljer från löpande band el.dyl.



    Egen erfarenhet
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Rullstomme


Explanation:
Det verkar vara huvuddelen av en rulle som består av flera delar (stomme, kullager, gummibeläggning, osv ...)

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438
Grading comment
Tack!
(även för förklaringen)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klas Törnquist: Låter rimligt!
1 hr