KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

offenzelliger Schaumstoff

Swedish translation: skumplast


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:offenzelliger Schaumstoff
Swedish translation:skumplast
Entered by: Erik Hansson

12:21 Mar 26, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: offenzelliger Schaumstoff
Typ av skummaterial med öppna celler.
Erik Hansson
Germany
skumplast
Explanation:
I Sverige skiljer man mellan "skumplast" (öppna porer, t.ex. polyuretan) och "cellplast" (slutna porer, t.ex. polystyren).
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5skumplastasptech
4cellplast med öppna porer
Klas Törnquist


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cellplast med öppna porer


Explanation:
"Cellplast" hellre än t ex "skumplast" enligt ref nedan.


    Plast- & gummilexikon ECP
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
skumplast


Explanation:
I Sverige skiljer man mellan "skumplast" (öppna porer, t.ex. polyuretan) och "cellplast" (slutna porer, t.ex. polystyren).

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1152
Grading comment
Tack!