KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Einbindung in die Leittechnik

Swedish translation: integrering i processtyrningstekniken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Einbindung in die Leittechnik
Swedish translation:integrering i processtyrningstekniken
Entered by: Mats Wiman

20:35 Mar 27, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Einbindung in die Leittechnik
Det handlar om upprustning av en tunnel för att öka säkerheten, bl a ska detta moment genomföras
nasholm
integrering i processtyrningstekniken
Explanation:
Ernst:
Leittechnik f / process control technique
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack så mycket, men jag undrar fortfarande vad som ska integreras i vad. Kontext saknas
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Anslutning till styrsystemetAnna Ryden
4integrering i processtyrningstekniken
Mats Wiman
2anslutning till övervakningssystemetlarserik


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
anslutning till övervakningssystemet


Explanation:
... en chansning.
Jag har precis haft samma uttryck i fråga om en slipmaskin, där det rörde sig om att koppla in maskinens styrsystem till något övergripande som täckte hela produktionen (eller mer).


larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 222

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
integrering i processtyrningstekniken


Explanation:
Ernst:
Leittechnik f / process control technique


    Ernst 2000 (CD)+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143
Grading comment
Tack så mycket, men jag undrar fortfarande vad som ska integreras i vad. Kontext saknas

2769 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Anslutning till styrsystemet


Explanation:
tycker jag låter klart och tydligt

Anna Ryden
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 28