KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Mautentgang

Swedish translation: bortfall av vägavgiftsintäkter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Mautentgang
Swedish translation:bortfall av vägavgiftsintäkter
Entered by: Klas Törnquist

20:38 Mar 27, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Mautentgang
Kostnader för tunnelupprustning xx euro
Förväntad Mautentgang (vägavgifts...?)xx euro
nasholm
bortfall av vägavgiftsintäkter
Explanation:
...eller något liknande.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack så mycket, det låter bra och vettigt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tullförlust
Henk Peelen
3bortfall av vägavgiftsintäkter
Klas Törnquist


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bortfall av vägavgiftsintäkter


Explanation:
...eller något liknande.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390
Grading comment
Tack så mycket, det låter bra och vettigt

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tullförlust


Explanation:
Maut = tull, avgift eller väg-, bro-, torgpengar; och det örfaller mig att entgang = förlust

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch