KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Permanentfilter

Swedish translation: permanent filter (för dammsugare)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Permanentfilter (für Staubsauger)
Swedish translation:permanent filter (för dammsugare)
Entered by: Erik Hansson

05:41 May 18, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Permanentfilter
Typ av filter i en påsfri dammsugare. Byts inte ut, utan tas ut och tvättas.
Är tveksam inför svenska "permanentfilter", sökning på Google gav 0 träffar.
Erik Hansson
Germany
permanent filter
Explanation:
ett alternativ till "permanentfilter"
-
ett enda belägg,och dessutom om en kaffemaskin, men ändå
" vattentank, utvändig vattennivåmätare, permanent filter, kontrollampor".
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack!
Det verkar finnas flera begrepp för detta filter, men "dammsugare+permanent+filter" gav åtminstone 1 träff på nätet. Allt annat rör kaffefilter eller ventilationsfilter till bil.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5permanent filter
Mario Marcolin
4evighetsfilter
Mats Wiman
4permanentfilter
Eva Linderoth


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
permanentfilter


Explanation:
verkar bra. Jag känner igen begreppet.


Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
evighetsfilter


Explanation:
är nog det riktiga


    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=evighetsfi...
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
permanent filter


Explanation:
ett alternativ till "permanentfilter"
-
ett enda belägg,och dessutom om en kaffemaskin, men ändå
" vattentank, utvändig vattennivåmätare, permanent filter, kontrollampor".



    Reference: http://www.elkedjan.se/dr/dr5_02.pdf
Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 426
Grading comment
Tack!
Det verkar finnas flera begrepp för detta filter, men "dammsugare+permanent+filter" gav åtminstone 1 träff på nätet. Allt annat rör kaffefilter eller ventilationsfilter till bil.