KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Versorgungsspannung

Swedish translation: matningsspänning


18:21 May 28, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Versorgungsspannung
Ett allvarligt fel har uppstått om den bryts. Driftspänning?
nasholm
Swedish translation:matningsspänning
Explanation:
...är vad jag föredrar (efter 14 år som serviceelektriker)
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
Tack så mycket
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2matningsspänninglarserik
4försörjningsspänning
Erik Hansson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
matningsspänning


Explanation:
...är vad jag föredrar (efter 14 år som serviceelektriker)

larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 222
Grading comment
Tack så mycket

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson: Se även nedan
9 hrs

agree  Klas Törnquist: Låter mycket bra!
15 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
försörjningsspänning


Explanation:
Detta begrepp förekommer också ibland.
I Eurodicautom anges även "leveransspänning", vilket jag dock aldrig har hört talas om.


    Egen erf + Eurodicautom
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674