KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Handhabungseinheit

Swedish translation: Manöverenhet


18:22 May 28, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Handhabungseinheit
En kontrollenhet, men är den till manuell drift,eller?
nasholm
Swedish translation:Manöverenhet
Explanation:
förmodligen så är det enheten man styr maskinen från, typ manöverpanel eller liknande. Om den är för manuell drift eller automatisk drift är svårt att säga utan mer kontext.
Selected response from:

Eva Palm
Grading comment
Hade lite svårt att bestämma mig, men jag tror ditt förslag blir bra. Det finns ingen direkt kontext som kan hjälpa till att avgöra vad som menas (om det gäller manuell drift)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Manöverenhet
Eva Palm
3hanteringsenhet
Erik Hansson


Discussion entries: 1





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hanteringsenhet


Explanation:
Det första jag kan komma på, fastän det är mer en kvalificerad gissning.

Handhabung = hantering
Einheit = enhet




    Egen erf.
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Manöverenhet


Explanation:
förmodligen så är det enheten man styr maskinen från, typ manöverpanel eller liknande. Om den är för manuell drift eller automatisk drift är svårt att säga utan mer kontext.

Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 83
Grading comment
Hade lite svårt att bestämma mig, men jag tror ditt förslag blir bra. Det finns ingen direkt kontext som kan hjälpa till att avgöra vad som menas (om det gäller manuell drift)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Holger Gremminger: ... eller kontrollenhet
3 hrs