KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Bahnkurvendrehen

Swedish translation: profilsvarvning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bahnkurvendrehen
Swedish translation:profilsvarvning
Entered by: Klas Törnquist

05:28 Aug 12, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / metallbearbetning
German term or phrase: Bahnkurvendrehen
Typ av svarvningsmetod inom metallbearbetning.
Erik Hansson
Germany
profilsvarvning
Explanation:
...möjligen. Man talar ibland om verktygsbana och vid profilsvarvning kan man väl tänka sig en kurvbana för verktyget. Emotser mothugg med skarpa verktyg!
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack för hjälpen! Profilsvarvning låter mycket troligt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3järnvägskurvsvarvningasptech
1profilsvarvning
Klas Törnquist


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
järnvägskurvsvarvning


Explanation:
ordagrant (om det nu kan vara så enkelt)

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1152

13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
profilsvarvning


Explanation:
...möjligen. Man talar ibland om verktygsbana och vid profilsvarvning kan man väl tänka sig en kurvbana för verktyget. Emotser mothugg med skarpa verktyg!

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390
Grading comment
Tack för hjälpen! Profilsvarvning låter mycket troligt.