KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Spaltsiebabscheider

Swedish translation: lamellsiktsavskiljare


05:41 Aug 23, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Spaltsiebabscheider
Kühlmittelsanlage
ausgeführt als Spaltsiebabscheider

kondensor?
Eva Palm
Swedish translation:lamellsiktsavskiljare
Explanation:
eller lamellskiktsavskiljare.

Vilda gissningar, baserar sig på "Spaltfilter" = "lamellfilter". Lite kontext vore inte så dumt.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3spaltskiktsavskiljare
Sven Petersson
2lamellsiktsavskiljare
Erik Hansson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spaltskiktsavskiljare


Explanation:
WARNING: I just created the word "spaltskiktsavskiljare"!

Jo, det är en slags kondensator, men utan att se mera av texten kan jag inte bedömma om du kan kalla det "kondensator". Det är ju som att översätta "Birne" med "frukt"!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-23 07:50:01 (GMT)
--------------------------------------------------

OOPS! Read \"kondensor\", NOT \"kondensator\"!


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2209

6 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
lamellsiktsavskiljare


Explanation:
eller lamellskiktsavskiljare.

Vilda gissningar, baserar sig på "Spaltfilter" = "lamellfilter". Lite kontext vore inte så dumt.


    Vilda gissningsavdelningen
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674