KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Drehbiege-Werkzeug

Swedish translation: Drag- och Bockningsverktyg


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Drehbiege-Werkzeug
Swedish translation:Drag- och Bockningsverktyg
Entered by: Andreas Åkerlund

12:55 Aug 23, 2002
German to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Drehbiege-Werkzeug
Det handlar om ett verktyg för en stansmaskin.
Simon Flyman
Drag- och Bockningsverktyg
Explanation:
Bockning är snarare den korrekta termen när det gäller plåtbearbetning.
Selected response from:

Andreas Åkerlund
Sweden
Grading comment
Jag är dig ett stort tack (eller ngt annat) skyldig.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1drag- & böjverktyg
Mats Wiman
3Drag- och BockningsverktygAndreas Åkerlund


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
drag- & böjverktyg


Explanation:
ziehen = dra
biegen = böja


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Hansson
4 days

5 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Drag- och Bockningsverktyg


Explanation:
Bockning är snarare den korrekta termen när det gäller plåtbearbetning.

Andreas Åkerlund
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 64
Grading comment
Jag är dig ett stort tack (eller ngt annat) skyldig.