KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Realbild-Zoomsucher

Swedish translation: zoomsökare med verklig bild


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Realbild-Zoomsucher
Swedish translation:zoomsökare med verklig bild
Entered by: Erik Hansson

21:31 Dec 26, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / kamera
German term or phrase: Realbild-Zoomsucher
Samma bild i sökaren som på filmen.
Paul Svensson
zoomsökare med verklig bild
Explanation:
Det verkar inte finnas någon direkt översättning.
Nikon kallar detta för "zoomsökare med verklig bild", och Minolta kör med "zoomsökare med återgivning i naturlig storlek"
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4realbildszoomsökare
Sven Petersson
4zoomsökare med verklig bild
Erik Hansson


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zoomsökare med verklig bild


Explanation:
Det verkar inte finnas någon direkt översättning.
Nikon kallar detta för "zoomsökare med verklig bild", och Minolta kör med "zoomsökare med återgivning i naturlig storlek"


    Reference: http://www.nikon.se/foto/digitalprod.asp?PId=23
    Reference: http://www.cyberphoto.se/minolta/riva/riva115.shtml
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
realbildszoomsökare


Explanation:
Både "realbild" och "zoomsökare" är väletablerade ord, så varför inte "realbildszoomsökare"?


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2209