KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

KB-film

Swedish translation: småbildsfilm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:KB-film
Swedish translation:småbildsfilm
Entered by: Erik Hansson

18:37 Dec 27, 2002
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / fotografering
German term or phrase: KB-film
Tekniska data för en kamera.
Vilken sorts filmrullar är det ?
Paul Svensson
småbildsfilm
Explanation:
Ursäkta, i all hast glömde jag bort att ge det svenska uttrycket ;-)
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5småbildsfilm
Erik Hansson
5Kleinbildfilm
Erik Hansson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Kleinbildfilm


Explanation:
Följande ger en massa relevanta träffar på Google:

"kleinbildfilm kb-film"


    Egen erf.
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
småbildsfilm


Explanation:
Ursäkta, i all hast glömde jag bort att ge det svenska uttrycket ;-)


    Egen erf.
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674