KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Verbundbeschichtungen

Swedish translation: kompositmaterial


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Verbundbeschichtungen
Swedish translation:kompositmaterial
Entered by: Erik Hansson

08:18 Mar 25, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / transmissionsteknik
German term or phrase: Verbundbeschichtungen
Återigen kuggremmar.
Kan det röra sig om kompoundbeläggningar?
Erik Hansson
Germany
kompositmaterial
Explanation:
omskrivning med kompositmaterial eller kombinerat material
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kompoundbeläggning
Holger Gremminger
3kompositmaterialReino Havbrandt


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kompoundbeläggning


Explanation:
jag tror att du har rätt


    Reference: http://www.mulco.net/swe/products/layer4.html#2
Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Reino Havbrandt: Jo, jag hittade också den där sidan. Men om termen syftar på det faktum, att kuggremmen är uppbyggd av olika materialskikt, så är väl beläggning lite fel. Kanske sammansatt material eller kompositmaterial är bättre?
2 hrs
  -> Japp. "Kompositmaterial" låter bättre ...

2 days7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kompositmaterial


Explanation:
omskrivning med kompositmaterial eller kombinerat material

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562
Grading comment
Tack för hjälpen!