KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

X-Verfahren

Swedish translation: X-rörelse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:X-Verfahren
Swedish translation:X-rörelse
Entered by: Reino Havbrandt

18:36 Mar 30, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: X-Verfahren
Klemmvorrichtung 1 oder 2 X-Verfahren Hilfsantriebe funktioniert nicht oder nicht richtig

Klämanordning 1 eller 2X-metoden# hjälpdrivning fungerar fel eller inte alls

Det är samma maskin fortfarande. Texterna är ur en felsökningstabell, och jag har inte så mycket mera kontext.
Reino Havbrandt
Sweden
X-rörelse
Explanation:
Normalt talar man om rörelse när det gäller slaglängd för en maskinaxel. I detta fall X-rörelse.

Selected response from:

Anette Sjoberg
Grading comment
Tack till dig och Klas för att ha fört in mig på rätt spår! Det måste naturligtvis vara en X-rörelse!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4X-rörelseAnette Sjoberg
1slag
Klas Törnquist


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
slag


Explanation:
...eller t ex "gångväg" alt "X-led". Dessa vilda gissningar baserar jag på att "Verfahrweg" och därmed "verfahr..." kan ha med rörelse att göra, gångväg eller slag. Annars brukar ju "Verfahren" betyda metod, men det verkar ju osäkert här.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
X-rörelse


Explanation:
Normalt talar man om rörelse när det gäller slaglängd för en maskinaxel. I detta fall X-rörelse.



Anette Sjoberg
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 44
Grading comment
Tack till dig och Klas för att ha fört in mig på rätt spår! Det måste naturligtvis vara en X-rörelse!