KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Einstiegs-Server

Swedish translation: grundserver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Einstiegs-Server
Swedish translation:grundserver
Entered by: Erik Hansson

09:05 Mar 31, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / datorteknik
German term or phrase: Einstiegs-Server
Text om lagringsmedia.
Jag uppfattar "Einstiegs-Server" som snäppet lägre (eller mindre) än "Mid-range-server", eftersom de nämns i samma kontext.

Startserver??
Nybörjarserver??
Erik Hansson
Germany
Grundserver, standardserver
Explanation:
Mitt förslag är standardserver, grundserver eller möjligtvis basserver - som i "baspaket" och "grundpaket". Nybörjarserver låter lite negativt.
Selected response from:

Renassans LS
Grading comment
Tack för bra förslag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4instegsmodell av server
Klas Törnquist
2Grundserver, standardserverRenassans LS


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Grundserver, standardserver


Explanation:
Mitt förslag är standardserver, grundserver eller möjligtvis basserver - som i "baspaket" och "grundpaket". Nybörjarserver låter lite negativt.

Renassans LS
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 124
Grading comment
Tack för bra förslag!

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
instegsmodell av server


Explanation:
Litet klumpigt kanske. Håller annars med föregående svarare.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390