KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Speichertopf

Swedish translation: skvalpskydd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Speichertopf
Swedish translation:skvalpskydd
Entered by: Reino Havbrandt

11:54 Apr 2, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Speichertopf
Vidarebefodrad fråga:
Jeg har problemer med ordet "Speichertopf" i sætningen:
Bei schräg abgestelltem Fahrzeug und geringer Kraftstoffmenge im Tank kommt nicht ausreichend Kraftstoff in den "Speichertopf". På engelsk kaldes det "swirl-pot". Er det det samme som "Schwalltopf" = skvulpebeholder? Er der nogen, der kan hjælpe med en dansk/norsk/svensk oversættelse.

Tusind tak
Reino Havbrandt
Sweden
skvalpskydd
Explanation:
...brukar det kallas.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skvalpskydd
Klas Törnquist
4virvelkammare
Mats Wiman
4ackumulatortankAnette Sjoberg


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ackumulatortank


Explanation:
Man kan såvitt jag förstår översätta Speicher med ackumulator. I betydelsen, behållare för uppsamling av gas eller vätska. Från denna behållare(ackumulator)tillhandahålls den extra kapacitet som behövs om det ordinarie inmatningssystemet har överskridit sin kapacitet.

Anette Sjoberg
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 44

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
virvelkammare


Explanation:
swirl chamber = Wirbelkammer = virvelkammare


    Ernst 2000+MW
    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=virvelkamm...
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skvalpskydd


Explanation:
...brukar det kallas.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390