KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

CP

Swedish translation: CP


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:CP
Swedish translation:CP
Entered by: Jonathan Widell

08:58 Apr 4, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: CP
I den här texten ancänds både CP och CPU. Först trodde jag att det var stavfel, men bet verkar nu stå klart att det faktiskt är olika saker. Vad är en CP, och hur skiljer den sig från en CPU?
CPU =Central Processing Unit
Schalten Sie die Stromversorgung ab
* Wechseln Sie den CP aus
* Schalten Sie den neuen CP auf stop
* Schalten Sie die Stromversorgung ein
* CP Urlöschen nach Handbuch
* Übertragen Sie die Hardware-Konfiguration
* Führen Sie einen Neustart der CPU Gemeinsame Einrichtungen
Reino Havbrandt
Sweden
CP
Explanation:
CP kann einfach CPU bedeuten (siehe URL). Braucht man sie zu übersetzen?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-04 09:08:37 (GMT)
--------------------------------------------------

CP : Central Processor
CPU : Central Processing Unit

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-04 15:57:02 (GMT)
--------------------------------------------------

På svenska: centralprocessor !
Selected response from:

Jonathan Widell
Canada
Grading comment
Jag följer originalet, skriver CPU resp CP. Det är antagligen två olika processorer i just det här fallet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4CentralprocessorJonathan Widell
4CPJonathan Widell


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
CP


Explanation:
CP kann einfach CPU bedeuten (siehe URL). Braucht man sie zu übersetzen?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-04 09:08:37 (GMT)
--------------------------------------------------

CP : Central Processor
CPU : Central Processing Unit

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-04 15:57:02 (GMT)
--------------------------------------------------

På svenska: centralprocessor !


    Reference: http://www.plexoft.com/SBF/C11.html#CPU
Jonathan Widell
Canada
Native speaker of: Finnish
PRO pts in pair: 14
Grading comment
Jag följer originalet, skriver CPU resp CP. Det är antagligen två olika processorer i just det här fallet.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Centralprocessor


Explanation:
Se o.

Jonathan Widell
Canada
Native speaker of: Finnish
PRO pts in pair: 14