KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Explosionsschutzventil

Swedish translation: explosionsisoleringsventil


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Explosionsschutzventil
Swedish translation:explosionsisoleringsventil
Entered by: Erik Hansson

09:03 Apr 4, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / explosionsskydd
German term or phrase: Explosionsschutzventil
Jag var först tvärsäker på att det heter "explosionsskyddsventil", men blev osäker när sökning på nätet gav hela noll träffar.
Erik Hansson
Germany
explosionsisoleringsventil
Explanation:
eller tryckavlastningsventil
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack för hjälpen och intressant länk! Explosionsisoleringsventil är nog det närmaste man kan komma.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5explosionsisoleringsventilasptech
4ventil för explosionsskyddReino Havbrandt


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
explosionsisoleringsventil


Explanation:
eller tryckavlastningsventil


    Reference: http://www.fagerberg.se/fike3.htm
asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1152
Grading comment
Tack för hjälpen och intressant länk! Explosionsisoleringsventil är nog det närmaste man kan komma.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ventil för explosionsskydd


Explanation:
Explosionsskydd ger 1000 träffar, bland annat i svenska författningar, så det kan jag rekommendera

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-04 15:21:41 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

Eller menar de helt enkelt Säkerhetsventil?

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562