KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Den Dateinamen können Sie als Schreibkraft innerhalb des Programms nicht ändern

Swedish translation: Användaren kan inte ändra filnamnet i programmet.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Den Dateinamen können Sie als Schreibkraft innerhalb des Programms nicht ändern
Swedish translation:Användaren kan inte ändra filnamnet i programmet.
Entered by: Erik Hansson

09:37 May 25, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Den Dateinamen können Sie als Schreibkraft innerhalb des Programms nicht ändern
Filnamnet kan inte ändras som utskrivare inuti programmet???????? Förstår inte sammanhanget riktigt. Har någon nåt bra förslag?
Karin Hallberg
Spain
Användaren kan inte ändra filnamnet i programmet.
Explanation:
Eller något liknande.

Schreibkraft är det som engelsmännen kallar för "typist", men i detta sammanhang kan man nog kosta på sig att göra det lite allmänt.

En annan variant:
I din egenskap av användare kan du inte ändra på filens namn i programmet.
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
tack tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Filnamnet i programet kan inte ändras användare som saknar administratörsrättigheter
Sven Petersson
4Användaren kan inte ändra filnamnet i programmet.
Erik Hansson


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Filnamnet i programet kan inte ändras användare som saknar administratörsrättigheter


Explanation:
My interpretation.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-25 09:51:19 (GMT)
--------------------------------------------------

OOPS!

Please read:

\"Filnamnen i programet kan inte ändras användare som saknar administratörsrättigheter\"

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2209

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anette Sjoberg
2 mins
  -> Thank you very much!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Användaren kan inte ändra filnamnet i programmet.


Explanation:
Eller något liknande.

Schreibkraft är det som engelsmännen kallar för "typist", men i detta sammanhang kan man nog kosta på sig att göra det lite allmänt.

En annan variant:
I din egenskap av användare kan du inte ändra på filens namn i programmet.


    Nativsvensk brukare av kontorsteknik
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674
Grading comment
tack tack