KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Speicherseite

Swedish translation: informationssida


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Speicherseite
Swedish translation:informationssida
Entered by: Erik Hansson

16:53 Jun 30, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / IT/lagringsmedia
German term or phrase: Speicherseite
CD-ROM-skiva.
Det handlar om den sidan av skivan där data har bränts in.
Verkar inte heta "lagringssida" eller ngt liknande.
Erik Hansson
Germany
informationssida
Explanation:
Omstående sida är etikettsida
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack till er två! Jag väljer detta förslag som passar till såväl musik- som data-CD.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3lässida ev. skiktsida
Mats Wiman
3informationssidamyrwad


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
informationssida


Explanation:
Omstående sida är etikettsida

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2828
Grading comment
Tack till er två! Jag väljer detta förslag som passar till såväl musik- som data-CD.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lässida ev. skiktsida


Explanation:
tror jag man kallar det. Typiskt att tyskarna talar om det tekniska.
Vid CD-R: skrivsida


    BOMH
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143