KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Relaiskasten

Swedish translation: reläbox, relälåda


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Relaiskasten
Swedish translation:reläbox, relälåda
Entered by: Staffan Wiman

11:19 Jul 1, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Bildelar
German term or phrase: Relaiskasten
Relaiskasten verkar vara ett fack i nedre delen av vänster framdörr. Abdeckung är locket, det som täcker, som skruvas på på insidan av dörren, dörrfodret över Relaiskasten.
Staffan Wiman
Sweden
reläbox
Explanation:
kommer jag åter dragandes med, om någon vill ha en sådan.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2reläboxReino Havbrandt
3 +2relälåda
Erik Hansson


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
relälåda


Explanation:
är det första jag kommer på. Gern en del träffar på Google. Är dock lite tveksam till din förklaring ang. placering i dörren. I vissa bilar finns reläer i samma utrymme som säkringar o.dyl., t.ex. till vänster under ratten.


    Svensk bilist i Tyskland
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klas Törnquist: Håller med om att det låter konstigt med placeringen. Det närmaste ställe jag kan tänka mig är invändigt på A-stolpen.
1 hr
  -> Tack!

agree  Holger Gremminger: Är det kanske en relälåda extra för fönsterhissar eller larm? De brukar sitta på ovanliga ställen ... annars så kan relälådan sitta under motohuven också ...
2 hrs
  -> Tack!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
reläbox


Explanation:
kommer jag åter dragandes med, om någon vill ha en sådan.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxkask: Rätta benämningen i en bil.
1 hr

agree  myrwad
3 hrs