KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Störeinstrahlung

Swedish translation: störpåverkan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Störeinstrahlung
Swedish translation:störpåverkan
Entered by: Staffan Wiman

08:58 Jul 2, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Bil
German term or phrase: Störeinstrahlung
unwänted EMF på engelska
Tydligen strålning från glappkontakter som påverkar elektroniken i bilen.
Staffan Wiman
Sweden
störpåverkan
Explanation:
... från glappkontakter. Uttryck som är tillräckligt generellt för att ange fenomenet. "EMF" betyder normalt "ElectroMagnetic Force", men i detta fall avser man nog "Electromagnetic Frequencies", dvs störande elektromagnetiska frekvenser.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack. Du kan verkligen hitta bra ord!
Frågan är om man inte här kunde förenkla ytterligare, bara skriva störningar? Tyskans berömda överexakthet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5störande elektromagnetiska fält
Holger Gremminger
4störpåverkanmyrwad


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
störande elektromagnetiska fält


Explanation:
egna översättningar

Se även länk


    Reference: http://www.who.int/docstore/peh-emf/publications/facts_press...
Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Horst2: glappkontakter alstrar inga magnetiska fält utan frekvenser, d v s frågans backgrund borde kollas
6 mins

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
störpåverkan


Explanation:
... från glappkontakter. Uttryck som är tillräckligt generellt för att ange fenomenet. "EMF" betyder normalt "ElectroMagnetic Force", men i detta fall avser man nog "Electromagnetic Frequencies", dvs störande elektromagnetiska frekvenser.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2828
Grading comment
Tack. Du kan verkligen hitta bra ord!
Frågan är om man inte här kunde förenkla ytterligare, bara skriva störningar? Tyskans berömda överexakthet.