KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Rastung

Swedish translation: Snäpp, hack


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rastung
Swedish translation:Snäpp, hack
Entered by: Staffan Wiman

10:31 Jul 2, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Rastung
Bromspedal anheben bis 2 Rastungen spürbar werden.
Lyft bromspedalen (ja, den ska lyftas) tills man märker två hack (?).
Staffan Wiman
Sweden
snaepp
Explanation:
lyst bromspedalen tvaa snaepp
Selected response from:

Charlotta Rainoldi
Grading comment
Tack för snäpp! Jag älskar det ordet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2snaeppCharlotta Rainoldi
1 +1se gissningar nedan
Rottie


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
se gissningar nedan


Explanation:
.. till dess att man/den passerat två steg/(hack)
.. till dess att man känner att två steg/(hack)har passerats
.. lyft bromspedalen 2 steg


Som sagt - gissningar/förslag - dock inte från franska till svenska ;-)

Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Il faut choisir et j'aime le mot snäpp. Fel språk, ursäkta.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wiman: Nr 2 är bäst
4 mins
The asker has declined this answer
Comment: Il faut choisir et j'aime le mot snäpp. Fel språk, ursäkta.

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
snaepp


Explanation:
lyst bromspedalen tvaa snaepp

Charlotta Rainoldi
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Tack för snäpp! Jag älskar det ordet.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: lyft bromspedalen två snäpp är nog det bästa, då slipper man långrandiga förklaringar.
1 hr

agree  myrwad
8 hrs