KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Nachführbetrieb

Swedish translation: drift med börvärdesanpassning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Nachführbetrieb
Swedish translation:drift med börvärdesanpassning
Entered by: Erik Hansson

12:56 Jul 7, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / metallbearbetning
German term or phrase: Nachführbetrieb
CNC-svarv.
Tyvärr saknas ytterligare kontext.
Erik Hansson
Germany
återkopplingsdrift
Explanation:
jag är inte riktigt säker på detta, kontexten är lite dålig.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Långt om länge kommer jag till skott för att ge poäng. Tack för din hjälp som ledde mig till rätt svar.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 -1matningsdrift
Holger Gremminger
2 +1återkopplingsdriftReino Havbrandt


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
återkopplingsdrift


Explanation:
jag är inte riktigt säker på detta, kontexten är lite dålig.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562
Grading comment
Långt om länge kommer jag till skott för att ge poäng. Tack för din hjälp som ledde mig till rätt svar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: ...eller återkopplad drift. Ett reglersvar återkopplas till regulatorn (styrdonet) för exaktare reglering
12 hrs

neutral  Holger Gremminger: nja, det vore i så fall "rück..."
1 day23 mins
  -> Rückführbetrieb ger noll googlar. Vad skulle det i så fall vara, och hur skiljer det sig från Nachführbetrieb?

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
matningsdrift


Explanation:
Nachführen kan betyda att stycke efter stycke matas in i maskinen och bearbetas.

Holger Gremminger
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 438

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  myrwad: Nachschub har jag stött på, men inte Nachführ. De träffar man får om man Googlar på Nachführbetrieb beskriver reglering
2 hrs