KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Ausleuchtung

Swedish translation: jämn ljusspridning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ausleuchtung
Swedish translation:jämn ljusspridning
Entered by: Erik Hansson

06:33 Nov 4, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / tryckeribranschen
German term or phrase: Ausleuchtung
Tryckeribranschen.
Begreppet beskriver likformig belysning av ett visst område. Förekommer inom kamera-/fototeknik. Jmf. Durchleuchtung/genomlysning.
Erik Hansson
Germany
jämn ljusspridning över området
Explanation:
borde träffe det
Selected response from:

Horst2
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4jämn ljusspridning över områdetHorst2
4ljusstyrka
Mats Wiman


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ljusstyrka


Explanation:
Ausleuchtung eines Bildes = bildljusstyrka

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2143

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jämn ljusspridning över området


Explanation:
borde träffe det

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 192
Grading comment
Tack!