KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Rollenspiegel

Swedish translation: projektroll


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rollenspiegel
Swedish translation:projektroll
Entered by: Lennart Helgesson

11:08 Nov 5, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Rollenspiegel
Liegen Lieferantenstichprobe, Prüfzertifikat und ggf. Rollenspiegel zur Weiterleitung vor?

Det handlar om kvaltetssäkring vid tillverkning av läkemedel och kosmetika
Lennart Helgesson
Sweden
projektroll
Explanation:
Det handlar om vilken roll leverantören har i tillverkningsprocessen.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tar det - tackar så mycket.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4projektrollmyrwad
1 -1bandets ytaReino Havbrandt


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
projektroll


Explanation:
Det handlar om vilken roll leverantören har i tillverkningsprocessen.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2828
Grading comment
Tar det - tackar så mycket.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
bandets yta


Explanation:
Rottie kan mycket väl ha rätt, jag anger bara en annan möjlighet, ifall det rör sig om kontroll av kvalitet hos valsade band. Se ref.
"Rollenspiegel ist durch Nasenbildung und Einschnürung unregelmäßig, max. Wickelgeschwindigkeit ist nicht möglich, Schneidspalt ist zu groß bzw nicht kontrollierbar, sehr ungünstiges Verhalten der Anlage beim Hoch- und Runterfahren, etc."


    Reference: http://www.rus.ruhr-uni-bochum.de/de/forschung/roll/ziel.htm
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  myrwad: Alternativet passar inte in tillsammans med "stickprov" och "kontrollcertifikat"
10 hrs