KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Musterbescheinigung

Swedish translation: se dean


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Musterbescheinigung
Swedish translation:se dean
Entered by: Lennart Helgesson

08:15 Nov 6, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Musterbescheinigung
COP DOCUMENT Musterbescheinigung - Här rör det sig troligen om ett formulär som ska fyllas i för att få en lastbil klassad i en viss miljöklass
Lennart Helgesson
Sweden
se dean
Explanation:
är ett certifikat som intyger att ett exakt likadant lastbil har klarat de specifierade tester / uppfyller vissa normer. Känner däremot inte till hur det kallas exakt i Sverige
Selected response from:

Horst2
Grading comment
Tack för svaren.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2typintyg
Klas Törnquist
3se deanHorst2


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
se dean


Explanation:
är ett certifikat som intyger att ett exakt likadant lastbil har klarat de specifierade tester / uppfyller vissa normer. Känner däremot inte till hur det kallas exakt i Sverige

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 192
Grading comment
Tack för svaren.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
typintyg


Explanation:
...ska det nog heta.


    Reference: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900203.htm
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1390

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
7 hrs
  -> Tack!

agree  Reino Havbrandt
7 hrs
  -> Tack!