KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Schüttrand

Swedish translation: droppkant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schüttrand
Swedish translation:droppkant
Entered by: Erik Hansson

11:02 Nov 6, 2003
German to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / kastrullteknik
German term or phrase: Schüttrand
Kastruller.
Det rör sig om en speciellt nedvikt kant på kastrullen så att det blir lättare att hälla ut (och dessutom inget kladd på kastrullens utsida). Någon som har sysslat med detta tidigare?
Erik Hansson
Germany
spillkant
Explanation:
hittade en mugg med spillkant!
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack till er två för hjälpen! Efter ytterligare sökning kom jag fram till att det heter "droppkant".
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hällkantStaffan Wiman
4spillkantReino Havbrandt


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spillkant


Explanation:
hittade en mugg med spillkant!


    Reference: http://www.euforia.se/muggar.html
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 2562
Grading comment
Tack till er två för hjälpen! Efter ytterligare sökning kom jag fram till att det heter "droppkant".

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hällkant


Explanation:
kanske det heter, men jag är osäker.
Det gav ett svar på Alta Vista som inte handlade om stenbrott utan om kokkärl.

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 745