KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Siebsichtung

Swedish translation: utvärdering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Siebsichtung
Swedish translation:utvärdering
Entered by: xxxMajsan

21:50 Nov 9, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Siebsichtung
Om nån erbjuder: "Reparatur-Service,Siebsichtung,
Kostentransparenz und
Schulungen" Vad betyder då "Siebsichtung" här?
xxxMajsan
besiktning, utvärdering, gallring, utgallring, kassering
Explanation:
Googling på "Siebsichtung" ledde mig till en webbsida med dessa termer. Det handlar alltså om service av medicinska instrument od. Kan det inte vara utvärdering av vilka instrument som bör kasseras? Kanske "besiktning" är det som passar bäst här.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack, det stärkte min egen uppfattning.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sållningasptech
4besiktning, utvärdering, gallring, utgallring, kasseringmyrwad


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sållning


Explanation:
är vad ordet betyder, men det framgår inte om det är i bokstavlig eller bildlig mening.

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1152

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Holger Gremminger
2 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
besiktning, utvärdering, gallring, utgallring, kassering


Explanation:
Googling på "Siebsichtung" ledde mig till en webbsida med dessa termer. Det handlar alltså om service av medicinska instrument od. Kan det inte vara utvärdering av vilka instrument som bör kasseras? Kanske "besiktning" är det som passar bäst här.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2828
Grading comment
Tack, det stärkte min egen uppfattning.