KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Werterhaltung

Swedish translation: bibehålla värdet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Werterhaltung
Swedish translation:bibehålla värdet
Entered by: Erik Hansson

11:21 Nov 10, 2003
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Werterhaltung
Vad kan man översätta "Werterhaltung" med i nedanstående mening?

Sie erhalten immer die Instrumente der neuesten Generation, die Werterhaltung ihres Instrumentariums ist stets gewährleistet.
xxxMajsan
bibehålla värdet
Explanation:
instrumentsamlingens/instrumentbeståndets värde kan bibehållas genomgående.

Eller en annan variant:

"Eftersom ni alltid får de allra nyaste instrumenten, kan värdet av ert instrumentbestånd ständigt upprätthållas."
Selected response from:

Erik Hansson
Germany
Grading comment
Tack, för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5värdebeständighetasptech
4vidmakthållning
Sven Petersson
3bibehålla värdet
Erik Hansson
2bruksvärdet är alltid på toppHorst2


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vidmakthållning


Explanation:
Min tolkning.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2209

51 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bruksvärdet är alltid på topp


Explanation:
inte klart om det avser ett ekonomiskt värde eller inte

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2003-11-10 12:14:25 GMT)
--------------------------------------------------

värdesäkring av instrumentbeståndet, kanske

Horst2
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 192

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bibehålla värdet


Explanation:
instrumentsamlingens/instrumentbeståndets värde kan bibehållas genomgående.

Eller en annan variant:

"Eftersom ni alltid får de allra nyaste instrumenten, kan värdet av ert instrumentbestånd ständigt upprätthållas."


    Nativsvensk
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2674
Grading comment
Tack, för hjälpen!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
värdebeständighet


Explanation:
ytterligare ett alternativ

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1152