KudoZ home » German to Swedish » Tech/Engineering

Sportfahrwerk

Swedish translation: drivlina


11:07 Jan 21, 2004
German to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / bil
German term or phrase: Sportfahrwerk
Ingen direkt kontext. Fotnot till en tabell över utväxlingar på bilar. Utväxlingen 14:1 gäller för "Sportfahrwerk"
Ingrid Simko
Swedish translation:drivlina
Explanation:
...brukar inbegripa alla enheter i kraftöverföringen
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Perfekt. Tack så mycket.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Sportchassi
Susanne Rosenberg
4drivlinamyrwad
1se nedanStaffan Wiman


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Sportchassi


Explanation:
... denke ich doch!?


    Reference: http://home.swipnet.se/~w-16108/bmw/start/3_paket.htm
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Horst2: borde vara det, kan bara inte koppla ihop något vettigt just med förhållandet 14:1
1 hr
  -> tack :-)

agree  Erik Hansson: Det var det första jag kom att tänka på.
1 day18 hrs
  -> tack :-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
se nedan


Explanation:
Har inte bra lexikon framme, men har inte Fahrwerk något med hjul att göra. Utväxlingsförhållandet beror kanske på vilken sorts hjul det är. Mindre, lättare ?

Staffan Wiman
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 745

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drivlina


Explanation:
...brukar inbegripa alla enheter i kraftöverföringen

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2828
Grading comment
Perfekt. Tack så mycket.