KudoZ home » German to Turkish » Art/Literary

Blech- (-instrument, -ensemble)

Turkish translation: madenî nefesli saz


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Blechblasinstrument
Turkish translation:madenî nefesli saz
Entered by: Tevfik Turan

16:52 Dec 26, 2002
German to Turkish translations [PRO]
Art/Literary
German term or phrase: Blech- (-instrument, -ensemble)
Ýngilizcesi "brass", Steuerwald "teneke sazlar/tenekeler", Redhouse "pirinçten yapýlmýþ nefesli çalgýlar" diyor. Müzikle uðraþanlar ne diyor acaba?
Tevfik Turan
Madeni nefesli sazlar
Explanation:
Müzik litertüründe geçerli olan karşılık budur. "Metal nefesli enstrüman" da denilebilir.
Selected response from:

Bülent TALAY
Turkey
Grading comment
Sağolun! Ben de zaten müzik literatüründe ne dendiğini arıyordum.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5metalden mamül nefesli calgilarferidun
5Madeni nefesli sazlar
Bülent TALAY


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Madeni nefesli sazlar


Explanation:
Müzik litertüründe geçerli olan karşılık budur. "Metal nefesli enstrüman" da denilebilir.

Bülent TALAY
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 76
Grading comment
Sağolun! Ben de zaten müzik literatüründe ne dendiğini arıyordum.

5 days   confidence: Answerer confidence 5/5
metalden mamül nefesli calgilar


Explanation:
aslinda neyden mamül oldugunu yazmaya gerek yok genelde nefesli calgilar dendiginde akla bu gelir, zira baska bir elementden mamül ise aciklama yapma geregi duyulur

feridun
Turkey
PRO pts in pair: 2