KudoZ home » German to Turkish » Engineering (general)

Rollensatz

Turkish translation: Silindir takımı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rollensatz
Turkish translation:Silindir takımı
Entered by: adosanis

01:52 Jun 28, 2007
German to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Rolenbremsprüfstand
German term or phrase: Rollensatz
Signalkabel zum Anschluss des Rollensatzes
adosanis
Silindir takımı
Explanation:
Kelime silindirlerin birlikte çalıştığı bir grubu ifade ediyor. Bence bu ifadenin kullanımı daha doğru olur.
Selected response from:

Tekin Arcayurek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Silindir takımıTekin Arcayurek
5silindir setiturtrans
5Makara/Tekerlek setiKalyoncu
5Tambur Donanımı
Taner Göde


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Tambur Donanımı


Explanation:
Fotoğrafı
*******
http://www.otomotiv.itu.edu.tr/index_files/image3935.jpg


Açıklaması
********
Tambur Donanımı

· Taşıt test grubu (2 m çapındaki tambur üzerinde 300 km/h hıza kadar taşıt dinamiği simülasyonu. Maksimum aks yükü 130 kN)

· Tekerlek dinamik test grubu (5 bileşenli ölçme göbeği ile dinamik veya statik diyagonal karakteristik testleri)

· Tekerlek ömür test grubu, otomobil ve ağır taşıt tekerlekleri için iki ayrı grup (Maksimum test yükü 10 kN ve 40 kN)


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-06-28 05:06:46 GMT)
--------------------------------------------------

Signalkabel zum Anschluss des Rollensatzes
Tambur Donanımı Sinyal Kablosu Bağlantısı




    Reference: http://www.otomotiv.itu.edu.tr/index_files/Page2142.htm
Taner Göde
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Makara/Tekerlek seti


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 15 dakika (2007-06-28 02:08:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=makara setı&meta=lr=...

--------------------------------------------------
Note added at 3 saat (2007-06-28 05:10:52 GMT)
--------------------------------------------------

o halde burada söz konusu olan "silindir seti". Yani döner silindirli fren test düzeninin silindirleri.

Kalyoncu
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 120

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Taner Göde: Sayın Kalyoncu, ancak burada Alman TÜV'ün de araç muayenesinde kullandığı, zemine monte edilen, tambur donanımından söz ediliyor.
2 hrs
  -> fren konusu gözümden kacmis, tabi tambur veya silindir de denebilir; haklisiniz

1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Silindir takımı


Explanation:
Kelime silindirlerin birlikte çalıştığı bir grubu ifade ediyor. Bence bu ifadenin kullanımı daha doğru olur.

Tekin Arcayurek
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Tebrikler!
3 days9 hrs
  -> Teşekkür ederim

3 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
silindir seti


Explanation:
"Satz" kelimesinin karşılığı olarak Türkçe'de yedek parça seti, aksesuar seti gibi kavramlarda olduğu şekilde "set" kavramı kullanılır.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Tage14 Stunden (2007-07-01 16:25:26 GMT)
--------------------------------------------------

"yedek silindir seti" kavramını da kullanabilirsiniz.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Tage14 Stunden (2007-07-01 16:36:05 GMT)
--------------------------------------------------

"Signalkabel zum Anschluss des Rollensatzes" cümlesini, bu bağlamda "fren test standı silindirlerinin sinyal kablo bağlantısı" cümlesiyle çevirmenizi tavsiye ederim.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Tage18 Stunden (2007-07-01 20:13:04 GMT)
--------------------------------------------------

daha iyisi:

"Fren test standı silindir setinin sinyal kablosu"

Example sentence(s):
  • Schraubensatz = duvara montaj vida seti

    Reference: http://depo.vitra.com.tr/vitra_tr/pdf/KataloglarVeFiyatListe...
turtrans
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12